The connection

Måste säga att det är lite roligt hur vi killar och tjejer kan uppleva olika situationer så olika. Hur vi tolkar varandras budskap exempelvis.

Har en kompis som fick en såkallad "connection" med en tjej. Det var inte precis nå småsnack eller så. Det började med att han skulle köpa jordgubbar av henne, och lite kall prat, men inge speciellt. Men min kompis känner hennes värmande blickar och känner att det finns något hängande i luften. Feg som han är gör han inget åt saken, han går bort nån meter och står där med en kompis. Återigen får han dendär(!) blicken, och känner ruset genom kroppen. Fortfarande lika feg för att ta ett steg, prata lite, se vart det leder...

Det intressanta är hur hon upplevde hela situationen, kände även hon dessa "blickar" eller var det bara något min kompis ville att det skulle var? (Han sa att hon var jävligt söt)

Jag känner själv igen mig, hur man över värderar olika små "vibbar" och gör något så ofantligt mycket större bara för att man innerst inne hoppas på det.
Skulle den tjejen få frågan, träffa du någon kille idag?
Kanske hon skulle svara nej, och inte alls upplevt detta himmelska ögonblick som min kompis befann sig i.
Har tyvärr inte fått kläm på hur en tjej fungerar, men tro mig, jobbar hårt på det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

snacka om intressant inlägg. har tänkt på liknade saker flera gånger haha.

2010-08-21 @ 23:13:15
URL: http://bigcitydreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0